• Szerző képefmaltisk

EGÉSZNAPOS ISKOLAI KIRÁNDULÁS (2017.)

Frissítve: 2018. febr. 28.

Egész napos iskolai kirándulás 2017. november 17-én

Ezen a napon iskolánk valamennyi tanulója egy emlékezetes kiránduláson vehetett részt, amelyet alapos előkészítés és tervezés előzött meg. Már az őszi hullladékgyűjtés közben is az lebegett szemünk előtt, hogy minél több papírt összegyűjtsünk, ami részben vagy teljesen fedezni tudná ezt a programot. Jól sikerült mindez, de a megvalósuláshoz a DSE is hozzájárult.

Elérkezett a várva várt nap, amikor az 1-2 osztályosok Kecskemétre, a 3-8 osztályosok pedig Budapestre indultak el. A kicsik a Planetáriumban és az Iparművészeti Múzeumban részesültek feledhetetlen élményekben, Kecskeméten.

A nagyobbakat az izgalmas vonatút Budapest felé, a Parlament, hajózás a Dunán várta. A csoportok ezután más-más helyeket látogattak meg Budapesten, kipróbálva a buszon , villamoson, metrón történő utazás rejtelmeit. Gyönyörű helyszínek vártak bennünket a Halászbástyán, a Budai várban, a Citadellán, a Halászbástyán, a Várkert Bazárban és Minipoliszban.

A nap végén elkölthettük a maradék zsebpénzünket a WestEnd City Centerben.

Köszönettel tartozunk az iskolánk vezetőségének, osztályfőnökeinknek, szaktanárainknak, a Furioso Alapítványnak és a DSE-nek, hogy megvalósíthattuk tervünket.

Reméljük, a következő tanévben is elmehetünk kirándulni!

A diákönkormányzat és a diákok nevében:

Kokes Krisztofer, Lukács Lili, Szabó Boglárka

_________________________________________________

Budapesten jártunk

2017.november 17- én Budapesten volt az egész Forray.

Reggel 6:20-kor vonattal indultunk Kiskunfélegyházáig, majd onnan utaztunk két és fél órát, hogy elérjük a célállomást, Budapestet.

Első helyünk az Országház volt. 22-23 karátos aranyból összesen 40 kg-ot használtak fel a díszítéséhez. Az épület területe 17 745 négyzetméter. Amint, beléptünk, egy ellenőrzésen estünk át, majd adtak egy fülhallgatót, amit fel kellett venni. Elmesélték, hogyan épült meg, megmutatták a koronát, a jogart, ami fantasztikus és gyönyörű látvány volt.

Következő állomásunk a hosszú gyaloglás után a hajókázás lett. Nekem ez tetszett a legjobban. Olyan jó érzés volt kimenni a tetőre, és érezni a szelet, olyan szabadnak éreztem magam! Ez az út kb. egy órás volt, bár én még maradtam volna.

Harmadik állomásként szintén a sok lépcsőzés után a Budai vár következett. Egy nagyon szép helyre érkeztünk. Ezután jött mindenki várva várt pillanata, a WestEND. Két órát tudtunk ott eltölteni. / Szerintem a szegedi Árkád sokkal jobb./ Aztán felszálltunk a Budapest- Nyugati pályaudvaron, és Kiskunfélegyházáig meg sem álltunk. Nekem a legjobban a hajókázás és a vonatozás tetszett. Nagyon sokat nevettünk, és ez az utazás jobban összekovácsolta az osztályt.

Remélem, majd újra el tudok ilyen helyekre menni. Még egy utolsó mondat:

Éljen Budapest!

Turiczki Gréta, 7. b

_____________________________________________________

Kirándulás Budapesten

Reggel 6 órakor gyülekező volt a vasútállomáson.

Már nagyon izgatottan vártuk, hogy felszálljunk a vonatra. Egy óra elteltével át kellett szállni Kiskunfélegyházán egy másik vonatra. Innen már egyenes út vezetett Budapestig. Két óra múlva végre odaértünk a Nyugati pályaudvarra. Onnan gyalogosan mentünk tovább, megnéztünk pár szobrot, és elmentünk a Gellért-hegy mellett is. Majd ezután átsétáltunk a Lánchídon, de kicsit féltünk. Csak egy vasrács választott el bennünket a hullámzó Dunától. Félelmünket leküzdve átmentünk rajta, és megnéztük a Duna parton lévő cipőket. Nagyon szépek voltak, de egyben szomorú látvány is. Megtekintettük a Parlamentet is. Gyönyörű, arany díszítésén elcsodálkoztunk. Mindenkinek nagyon tetszett. Utazásunk utolsó állomása egy hajókirándulás volt a Dunán, ahol megmutatták a part mentén elhelyezkedő nevezetességeket. Kellőképpen elfáradva visszaballagtunk a vonathoz, és rövid várakozás után elindultunk haza. Valamennyien jól éreztük magunkat.

Egy hosszú, tartalmas nap volt ez. Este 21 óra után értünk haza.